Persoonlijke benadering
Wetenschappelijk
Kwaliteit
Onderzoek
Leerproblemen gaan vaak gepaard met afwijkingen in de hersenactiviteit. Vaak is er veel trage activiteit te zien in de hersenen, maar in het geval van faalangst of stress kan ook te veel snelle hersenactiviteit ten grondslag liggen aan de problemen met leren. Afhankelijk van het type leerprobleem, kan de afwijkende hersenactiviteit terug te vinden zijn in een bepaald hersengebied. Bijvoorbeeld bij dyslexie is er vaak in het taalgebied (links-temporaal) een verstoring te zien.
Met neurofeedback kan niet het leerprobleem zelf (volledig) worden verholpen, maar kan wel de informatieverwerking en aandacht spanne van uw kind worden verbeterd. Hierdoor zal het lezen, spellen of rekenen makkelijker gaan. Een ander voordeel is dat het volgen van neurofeedback aantrekkelijker is voor de kinderen dan het deelnemen aan (lange) begeleidingstrajecten gericht op het leerprobleem. Uw kind hoeft immers alleen maar in een stoel te zitten en spelletjes te doen of film te kijken. Bovendien krijgt uw kind geen huiswerk mee!
Neurofeedback is heel goed te combineren met andere begeleiding of behandeling. Door de verbetering van de aandacht en informatieverwerking zal uw kind meer oppikken van de begeleiding, sneller resultaten boeken en daardoor ook meer plezier beleven. Neurofeedback kan het leren weer leuk maken!